Ašies sutrumpinimas yra dar vienas būdas, kurį naudojant statistika gali suklaidinti. Kuriant grafiką statistikai pavaizduoti, natūralu daryti prielaidą, kad X ir Y ašys prasideda nuo nulio. Sutrumpinant ar nukarpant ašis daroma priešingai. Pavyzdžiui, ašis prasideda iš anksto nustatytos vertės, tam kad tai paveiktų grafiko suvokimą, kad žiūrovas padarytų tam tikra išvadą. Ši technika dažnai naudojama politikoje, siekiant perdėti rezultatą, kuris kitu atveju būtų daug mažiau įdomus.
Pažvelkime į tai, pateikdami netinkamo statistikos naudojimo reklamoje pavyzdį. Žemiau esančiame paveikslėlyje parodyta diagrama, reklamuojanti KFC traškios vištienos gaminį ir lyginanti jo kaloringumą su kitų prekių ženklų panašiais produktais. Kaip matyti, X ašis čia prasideda nuo reikšmės 590, o ne nuo nulio. Dėl to atrodo, kad KFC gaminys turi perpus mažiau kalorijų nei Taco Bell, Burger King ar Wendy gaminiai, kai iš tikrųjų yra tik 70 kalorijų mažiau.
Tai aiškus pavyzdys, kai manipuliuojama ašimis, siekiant parodyti konkretų klaidinantį rezultatą. Ašių sutrumpinimas yra labai pavojinga klaidinančios statistikos praktika, nes tai gali padėti sukurti neteisingus pasakojimus ar pristatymus svarbiomis temomis. Tokiu atveju gali susidaryti klaidingas įsitikinimas, kad produktas yra sveikesnis, naudingesnis ar veiksmingesnis, nei yra iš tikrųjų.
Bazinių linijų arba grafiko ašies praleidimas yra vienas iš dažniausiai naudojamų duomenų apdorojimo būdų diagramose. Ši klaidinanti taktika dažnai naudojama siekiant, kad viena grupė atrodytų geriau nei kita.
Duomenų vizualizacijos srityje tai žinoma kaip nukirsto grafiko sąvoka. Dėl nukirstų grafikų kažkas, kas nėra labai reikšminga, gali atrodyti kaip didžiulis skirtumas.
Žemiau pateiktame pavyzdyje palyginta, kaip demokratai, respublikonai ir nepriklausomi kandidatai įsivaizdavo tam tikrą problemą.
Jei paviršutiniškai pažvelgti į šią diagramą, matosi, kad demokratai surinko beveik tris kartus daugiau balsų nei respublikonai ir nepriklausomi kandidatai. Tačiau atidžiau pažvelgus pastebima, kad skirtumas buvo tik apie 14 %. Akivaizdu, kad šis grafikas buvo sukurtas siekiant iškelti neteisingą idėją apie tam tikrą grupę.
Jei autoriai norėjo tinkamai parodyti skirtumus arba tiesiog objektyviai pranešti apie faktus, jie galėjo įtraukti tikslesnį grafiką, kaip šis: