Imties pasirinkimo klaidos 1

Tinkamos respondentų grupės pasirinkimas yra panašus į meną, o šiuolaikiniai sociologai dažnai dėl tuo net nesivargina, apklausas atlieka tiesiog pirmaisiais pasitaikiusiais kanalais. Kam rūpintis respondentų imties kokybe, jei galima tiesiog surengti balsavimą socialiniame tinkle arba savo svetainėje, kur atsitiktiniai respondentai spustels atsakymo parinktį? Panašią legendinę klaidą padarė dienraštis „Literary Digest“ 1936 metais. Apklausę net 10 milijonų savo prenumeratorių, žurnalistai padarė išvadą, kad JAV prezidento rinkimus laimės Alfredas Landonas, bet laimėjo Franklinas Rooseveltas. Likus savaitei iki šios prognozės paskelbimo, jaunas mokslininkas - tyrėjas George'as Gallupas paskelbė savo rezultatus, gautus apklausius tik 5 tūkstančius žmonių, tačiau, priešingai nei įtakingas dienraštis „Literary Digest“, atrinktas pagal griežtus tinkamumo kriterijus. Gallupas ne tik numatė Roosevelto pergalę, bet ir tiksliai atspėjo, kokią prognozę paskelbs „Literary Digest“. 

 

Testas

Pavyzdžiui, saldainių gamybos įmonė norėtų ištirti savo klientų pirkimo įpročius, kad nustatyti konkrečios produktų linijos ateitį. Įmonė turi apie 10 000 klientų. Kaip reikėtų pasielgti norint atlikti tyrimą? 

 

Pateikti atsakymą

Įspėjimas

Nesutikdami su slapukais šioje platformoje, nebegalėsite susikurti paskyros ar prisijungti.
Siekdami užtikrinti jums teikiamų paslaugų kokybę, Vilniaus universiteto tinklapiuose naudojame slapukus. Tęsdami naršymą jūs sutinkate su Vilniaus universiteto slapukų politika.
Nustatymai:
Aprašymas Sukūrimo momentas/ Galiojimo laikas
Slapukai saugo informaciją apie aktyvią, vartotojo patvirtintą sesiją (tik prisijungusiems vartotojams). Pirmo įėjimo į puslapį metu/ iki naršyklės uždarymo